Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

10 Eylül 2014 Çarşamba

① LA'in Serseri Çocuklarından Kore'nin Yakışıklı Erkek Bandine ~ Royal Pirates


Yeni band Royal Pirates (Moon, James ve Sooyoon)'ın konuşulmaya değer özel yetenekleri yok. 1 sene önce çıkış yaptılar, beş single albüm yayınladılar ve televizyonda 2 programda yer aldılar, hepsi bu kadar. 

Fakat, eğer onlara biraz ilgi gösterirseniz bu üç sanatçının nasıl da 'yetenekli' olduğunu anlayacaksınız. 5 yaşında bir çocuk gibi zayıf Korece'siyle James, SBS kanalında yayınlanan <Laws of the Jungle - The Indian Ocean> (11 Haziran ~ 5 Eylül)  programında ekranlara geldi ve Byungman üçlüsünün bir parçası oldu. Aynı dönemde Moon <Laws of the City in New York> (11 Temmuz~ 20 Ağustos)  ekibindeydi ve burada yeni nickname'i 'Moon-sanova'yı kazandı.

Onlar müzikteki harika yeteneklerini de gösterdiler. Her şarkı üyelerin aracılığı ile tamamlanıyor. Kendi deneyimlerine dayanarak sözleri yazıyorlar ve dikkatli seçimlerle melodiyi ekliyorlar. Şarkılarını tamamladıklarında çıkış şarkısını seçmek için rekabete giriyorlar. Yeni albümleri <Love Toxic> için kazanan, şarkının yazarı baterist Sooyoon.

4 Eylül'de Royal Pirates ile Samchungdond'daki Wiki Cafe'de buluştum. Son zamanlarda nerelerde olduklarını sorduğumda parlak bir şekilde gülümsediler ve ilk çıkış yaptıkları andaki gibi heyecanla dolu olduklarını söyleyerek cevap verdiler.

1. Bölüm: Müzik ve Royal Pirates 

S: Birkaç gün önce Moon'un doğumgünüydü. Doğumgünü partinde eğlendin mi?

Moon: Özel bir şey yapmadım çünkü günüm tamamen yapılacak işlerle dolu durumdaydı. Hayranlarımla doğumgünü mumlarını yaktım. 12 yıldır benimle yaşayan üyelerim bana bir doğumgünü hediyesi bile almadılar.

James: Demek yüzündeki üzgün ifade bu yüzdendi. Dürüst olmak gerekirse ona bir hediye alacak zaman bile bulamadım. Arkadaş olarak gerçekten böyle şeylere takılmayız.

S: CNBLUE ve FTISLAND gibi pek çok idol erkek band var fakat Royal Pirates kesinlikle bu kıdemli bandler arasında dikkat çekti.

Moon: Biz indie band veya idol band değiliz. Biz kendimize özgüyüz. CNBLUE gibi kıdemlilerimize toplumun kalbini açtıkları için teşekkürler.

Sooyoon: Çıkış yaptığımızda müzikal kimliğimizin ne olacağı üzerinde kararsızlığımız vardı. Ben kimsem, onu yansıtmayı sürdürdüm ama hala bir yanıt bulabilmiş değilim. Ama biraz daha oturmuş durumda. Diğerleri benim hakkımda ne düşünürlerse düşünsünler keyif aldığım şeyi yapmak isterim.

S: Çıkışınızda beri bir yıl geçti ve piyasaya çeşitli müzikler sundunuz. Müziğinizle bağdaştırdığınız bir konu var mı?

Moon: Biz çoğunlukla aşk hakkında konuşuyoruz. Birisini severken bir yaşam sürüyoruz. Karşı cinsi, aileyi veya kendimizi. Bu yüzden aşk hakkında konuşmak bir sempati oluşturuyor.

S: Çıkış şarkılarınızın birçoğu hayat dolu müzikler ama ben sizlerin heavy ve dark rock ballad şarkılarla da iyi işler çıkaracağınızı düşünüyorum.

Moon: Üçümüz duygulu insanlarız, bir insanın duygularını harekete geçiren müziği seviyoruz. İnsanlar bu tarz şarkılarla daha fazla yakınlık kuruyorlar. Rock tabanlı jazz, R&B, dans ve benzersiz renkleri bir araya getirmek isterim ama henüz kendimizi çok zorlamıyoruz.

Sooyoon: Sahne aldığımızda hard ve karizmatik bir müzik sergiliyoruz. Fakat müziği halkın keyif alabileceği şekilde yapmalıyız bu yüzden dinlenmesi daha kolay olanları seçmeye çalışıyoruz. LA'de çaldığımız zamanlardan beri duygu dolu bir müzik yapıyoruz; bu yüzden, bu tarz müzik bizim ana birleşim noktamız.

S: Hard rock bir konserde performans sergilerken? Moon gerçekten bu masum yüzüyle 'Çığlık atın!' diye bağırabilir misin?

Moon: İnsanların benden aldıkları ilk izlenim bu. Ama diyorlar ki beni daha çok tanıdıklarında göründüğümden daha erkeksiyim. 

Sooyoon: LA'deyken hepimiz serseri gibi görünüyorduk. LA'de güneş ışınları çok kuvvetliydi ve James'in bıyığı bile vardı. Uyumsuzluktan kurtulmak için Kore'ye gelir gelmez görünümümüzü değiştirdik. Ajansımız temiz görünümden hoşlanıyor. Hahah!

James: Moon farklı performanslar aracılığıyla izleyenlerle iletişim kurmanın bir yolunu öğrendi. Doğal bir şekilde davranmaya özen gösterirken karizmatik özellikleri ortaya çıktı.

S: Henüz bir konser vermek için bir planınız yok mu?

Moon: Bu yılın sonunda küçük çaplı bir solo konser düzenlemek istiyoruz ama şu an henüz kesinleşen bir şey yok. Konser vermeden önce daha bir çok şarkı yayınlamamız gerekiyor.

S: Sooyoon'un bestelediği 'Love Toxic' bazı cüretkar sözler içeriyor. Kendi deneyimlerine dayanarak mı bu sözleri yazdın?

Sooyoon: Kendi deneyimlerimden olmuş olabilir. 20'li yaşlarımın başında tutkulu, düşüncesiz ve aceleciydim. Aşkı kazandığımdan kendime güvenim geldi. Şarkı için sözleri yazarken bu duyguları hatırlamaya çalıştım. Moon nickname olarak 'Moon-sanova'yı kazanmıştı, ben de şarkıya bu tarz duyguları eklemeye çalıştım. Ayrıca insanların şarkıyı sadece dinlemeleri için değil şarkıya eşlik etmeleri için de melodiye uğraş verdim.

James: Çıkış şarkısı için 3 şarkıyı oylamaya sunduk ve ben en çok Sooyoon'un şarkısnı sevdim. Şu ara yaptığımız en iyi şarkı.

S: Şarkı yazarken genellikle neye dikkat edersiniz?

James: Bence sözler en önemli etken. İzleyenlerle iletişim kurmalı ve dürüst mesajlar içermeli.

Sooyoon: Şarkı sözleri onu duyduğum zaman hoşuma gidip gitmemesi için gerekli. Diğerleri müzikten hoşlansa da eğer benim hoşuma gitmezse sahnede eğlenemem.

Moon: Zorla yazılmış olmamalı. Çünkü o zaman garip bir şeye dönüşüyor. Şarkı yazmayı sürekli kendime hatırlatıyorum ama iyi bir enerji aldığım zaman onu kaydetmeliyim.

S: Ani bir şarkı ilhamına bağlı olarak 'Love Toxic'i beş dakikada mı yazdınız?

Sooyoon: Hayır, birkaç ay önce, birkaç içkiden sonra yatağıma uzanmıştım ve gelişigüzel bir şekilde gitar çalışıyordum ve bunu kaydettim. Son zamanlarda ise bir stüdyoda şarkıyı düzenledim.



2. Bölüm : TV Programları
Devam edecek..


*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com'a aittir. Blogdan yazı çıkarmak veya alıntı yapmak kesinlikle yasaktır!*

Kaynak:wikikpop
Çeviri: mcnbl



0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates