Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

12 Eylül 2014 Cuma

Royal Pirates: Rakip mi? Sanat Bir Yarışma Değildir!


Cüretkar. Yakın zamanda Buzlu Su Kovasına Meydan Okuma çılgınlığında Kore, Çin ve Japonya'nın cumhurbaşkanlarına meydan okundu. Royal Pirates tam olarak kim Allah aşkına? Önce Youtube yıldızları olarak çıktılar karşımıza, Şarkı Kralı Cho Yong Pil sayesinde Super Rookie olarak tanındılar ve şimdi de üyeler "Laws" serilerinde boy göstererek dünyanın her köşesindeki kızların yüreklerini yakıyor. Onlar gün geçtikçe şöhretlerini artıran bir "flower band" (çiçek band)

◇ "Müzik aşkın diğer adıdır - Sydney Smith" Aşkın kaç farklı çeşidi olabilir? Sevimli aşk, yeni aşk vb. Tüm aşk türleri Royal Pirates'ın kendi duygu ve düşünceleriyle oluşturulup 27 Ağustos'ta yayınlanan 2. mini albümü Love Toxic ile fark edildi. 

James: Bana göre bu albümü "aşk hakkında bir albüm" diye tanımlayabiliriz. Aşkı seçebildiğim bir zaman vardı ama doğru anı kaçırdım. Daha sonra hoşlandığım kız başka biriyle çıkmaya başladı, bu çok zordu. "Beting Everything" bu duyguları taşıyan bir şarkı. Ben, pişmanlıkları resmeden bir hikaye oluşturdum. Eğer böyle bir şansı tekrar yakalarsam bu sefer kesinlikle elimden kaçırmayacağım.

Royal Pirates, bu albümdeki tüm şarkıların yapımına katkı sağladı ve melodiye uyumlu güzel sözler ortaya çıkardılar. Bu albüm ne tarz anlamlar taşıyor? Müzik her birinin hikayelerine mükemmel bir şekilde uyuyor mu?

Moon: Bu albümün 'kişisellik' hakkında olduğunu söylemek istiyorum. Özellikle tüm şarkılar deneyimlerimizle yazıldı. Bence her birimizin duygularını görebilirsiniz. Benim yazdığım 'Haru' isimli şarkı aşık olduğun birini özlemenin en güzel yanını konu alıyor. Gelişmekte olan taze aşkın görünümünü ortaya çıkarıyor. Seoul Hillbilly, SBS'in eğlence programı Law of the City New York çekimlerinden döndüğümden sonra yazıldı. Şehirde hayallerinin peşinde koşan çok fazla insan vardı. Bu izlenimler "Eğer bir adım daha ileri gidersem sonunda gülen ben olacağım" cümlesi olarak şarkıda yerini aldı. Kendi aşk maceralarımdan yola çıkarak zor durumlarda kalsanız da yıkılmayın diye umut dolu bir mesaj verdim. 

Sooyoon: Bence bu bir atlama noktası. Bugüne kadar promosyonlar boyunca kendimi darmadağın hissediyordum ama şimdi ona sıkı sıkı sarıldım ve hazırlamak için çok çalıştım. Her şeyi yapabilirmişim gibi hissediyorum. Sanki bir adım ileri gitmişim gibi hissediyorum. Çıkış parçamız Love Toxic'de aşkı, 20'lerimin başlarında yaşadığım umursamaz ve samimi duyguları göz önüne alarak yazdım. Tereddütsüz hisleri istemeyi, ateş gibi bir aşkta yanmayı tanıttım. (Gülüyor)

'Tüm günü seni düşünerek geçirdim. Bu gece uyuyamayacağım çünkü aklımda sen varsın' (Haru) 'Aşık oldun, sen daha fark etmeden içine sızdı. Aşık oldun, gözlerimde savaş' (Love Toxic) Bu albümdeki sözler hem sevecen hem hırsılı, hem yumuşak hem rahatlatıcı... Herkesin farklı bir aşk türü yaşaması nasıl bir şey?

James: Ben aşık olursam sırılsıklam aşık olurum. Aşık olduğum kız hayatımın merkezinde yer alır ve işimden bile önemli olur. En son üç yıl önce biriyle çıktım ve aşk beni tekrar bulursa dikkatli olmam gerekecek. Şimdi dikkatimi dağıtmadan promosyonlara odaklanmalıyım. 

Sooyoon: Ben başta liderliği eline alan daha sonra kız arkadaşımın tercihleriyle uyum gösteren biriyim. En son bir buçuk yıl önce biriyle çıkmıştım. Ben her zaman "biraz" çetrefilli aşk ilişkilerinin içinde buldum kendimi ama çıkışımızdan sonra o kadar da emin değilim. (Gülüyor) 

Moon: Eğer ben birinden hoşlanıyorsam tıpkı bir kartal gibi cesur ve atik olurum. İster duygusal ilişkiler olsun ister müzik olsun eğer önemliyse korkmaya gerek yoktur. Eğer duyguların gerçekse tereddüt etmene hiç gerek yok. GİT!

◇ Şarkının Ruhu. Müziğin de ruhu var mı? Son zamanlarda yayınlanan şarkıları dinlediğinizde başta tatlı gelse de bir süre sonra tadını kaybetmiş bir parça sakız izlenimi veriyor. Bunun anlamı dışarıda inşa edilmiş müzik endüstrisi içeride bir sabun köpüğünden farksızdır. Bu durumda birileri müziğin kararlılık olduğu görüşünü savunuyor ve müziğin gerçekliğini bilen bu çocuklar sadece geri dönüşleri için sabırsızlanabiliyor.

James: Şarkıda net bir mesaj verebilmek önemlidir. Sadece ses çıksın diye şarkı yaparsanız ruhsuz bir şarkı yapmak çok kolaydır. 

Moon: James'in bahsettiği 'net bir mesaj' bir şarkının 'net bir konsepte' uygun olması için önemli. Öncelikle net bir konsept yakalayıp daha sonra duygularla bir mesaj vermek önemlidir. Eğer konseptiniz romantizm ise o şarkı romantik olmalı. Eğer konseptiniz umutsa o zaman sözler umut vaat etmeli. Bence iletmek için insan duygularını doğru bir yolla iletmelisiniz. 

Sooyoon: Dinler dinlemez hissedebileceğiniz şarkılar yapmak için çabalıyoruz. Sadece bizi tatmin edecek bir müzik değil insanların bir arada dinleyip anlayabilecekleri şarkılar yapmalıyız. 

Onlar müziklerini kullanarak halk üzerinden bir anlayış oluşturmaya çalışıyorlar. Hepsi aynı yere bakmasına rağmen her birinin bambaşka fikirleri var. Bu tek amaç uğruna kendi yolunuzda giderken çok sorunla karşılaştınız mı?

Moon: Çok fazla karmaşa yoktu. Birbirimizin ürettiklerine saygı göstermeli ve uyum sağlamalıyız. Bazen haklı olduğumu düşünüyorum ama yeri geliyor hatalı olduğumu kabul etmek zorunda kalıyorum. İşin sonunda açık fikirli olmak her şeyden önemlidir.

Sooyoon: Açıkçası kendimizi kontrol etmek/akor etmek çok da kolay bir iş değil. Son albümümüz üzerinde çalışırken konsepti son haline getirmek için çabalayan bir sürü yapımcı ve başka insanlar vardı. Bu yüzden bu albümdeki şarkılar hepimizin kendimizin bestelediğimiz şarkıları içeriyor. Dürüst olmak gerekirse birçok kez 'Benim fikrim daha iyiydi' diye düşündüğüm zamanlar oldu. 

James: Moon'dan ve Sooyoon'dan çok şey öğrendim. Sebeplerimden biri ikisiyle birlikte bu bandin bir parçası olmak istememdi. Onların yeteneklerini ve aranjmanlarını gördükten sonra eğer birlikte olursak gerçekten eğlenceli olurdu diye hissetmiştim. Ayrıca fikirlerimizi paylaştığımızda tek sayıda üyeye sahip olmak da güzel bir şey. Üç kişi olduğumuz için oylama yaptığımızda sonuca varak çok kolay oluyor.

◇ Sanat bir yarışma değildir. Flower band neslinin başlangıcı ünvanını alan çaylaklar olarak bilinen Royal Pirates çıkışlarından beri özgün bir yolda ilerliyor. Bu yüzden diğer bandler ile mukayese ediliyorlar. Müzik tercihleri hakkında azıcık örtüşme bile yok.

Sooyoon: Bize indie band(bağımsız band) demek çok doğru değil ama idol de değiliz. Bizimle aynı yolda ilerleyen başka kimse yok bu yüzden gerçek bir rakip bulmak zor. 

Moon: Biz kendimize ait bir yol çizmek istiyoruz. Sanat bir yarışma değildir. Bence birlikte eğlenebilirsek her şey harika olur. 

Müziğe aşık Royal Pirates on yıl sonra ne yapacak?

Moon: Benim hayalim uzun süre müzik yapan bir grup olmak. Havalı bir şekilde diğerlerinin örnek alacağı , iyi etkiler bırakan "çiçek orta yaşlı" ajussiler olarak büyümemizi düşlüyorum. 

James: Uluslararası bir band olarak tanıdıktan sonra Asya'nın temsilcisi olmak istiyorum. Benim hayalim tün dünyaya yayılan bir band olmak. 

Sooyoon: Ben performans sergileyen bir band olmak istiyorum. Müzik programları iyi hoş ama ben bunların başka bir performansa pratik olduğunu düşünüyorum. İnsanların yüksek beklentileri olan, insanların 'Royal Pirates' denildiğinde hemen görmek için yanıp tutuşacakları bir band olmayı arzuluyorum. 

Basitçe söylemek gerekirse onları sadece yakışıklı görünüşlerine bakarak yargılamayın. Bu birbirlerine sıkı sıkıya bağlı üç genç, güçlü müzikleri ve neşeli çekicilikleriyle Kuzeydoğu Asya'ya barış getirme arzusu ile dolup taşan sabırla hazırlanan bir toksin olmaya çalışıyorlar. 

*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com'a aittir. Blogdan yazı çıkarmak veya alıntı yapmak kesinlikle yasaktır!*

Kaynak: FYRP
Çeviri: unDineee

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates