Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

28 Ocak 2014 Salı

[TenAsia Röportajı] Royal Pirates, Youtube Yıldızlığından 'Şarkı Kralı'nın Seçimine… Ve 2014 (3. Bölüm)


S: Kişisel olarak Kore müziği ile ilgili miydiniz?
SY: Amerika'ya gittiğimde ilkokuldaydım ve 7-8 yıl oraya hiçte yakın değildim. Sanırım bu benim Kore müziği ve kültürüyle ilgilenmemi sağladı.
M: Amerika'dayken bile Kore'yi başka bir açıdan görüyordum. Eğer bir yerdeyseniz sadece orayı görürsünüz ama K-Pop'un neden bu kadar popüler olduğunu düşünmeye başladım ve bu düşünce kırılma noktası oldu. Yine de gelip objektif bir şekilde inceledim.

S: Oh haklısınız! Pekis sizce K-Pop neden bu kadar ünlendi?
SY: Olağanüstü, gerçekten harika. Hoşgörülü ve gerçeklerden uzaklaştırıp oldukça iyi hisler uyandırıyor. Sanki Disney çizgi filmlerinin bir parçası gibi ideal ve güzel.
M: İnsanlar sanki müzik yaparken bir manhwa'da (Korece mangalar) yürüyormuş gibi görünüyor. Bu kesinlikle çok havalı.
SY: Müzisyenlerin seviyeleri de oldukça yüksek. Sadece kız grupları değil havalı erkek idol grupları hatta erkek aktörleri bile gördüğümde bu insanlar gibi olmak istediğimi düşünüyorum.
J: K-Pop ile ilk tanışmam Baby VOX sayesinde oldu. İkinci jenerasyon muydu? O zaman çok etkilenmiştim. Kısa süre önce papaz olan çok iyi bir abim evlenmişti. Düğün seremonisinde eski Baby VOX üyelerinden Yoon Eunhye şarkı söylemişti, mükemmeldi. Onunla konuşmak istemiştim. Aynı zamanda Solid'de çok dinliyordum. Yakın arkadaşımın Azaitix adlı bir grubu vardı ve şirketlerinin başkanı eski Solid üyelerinden Jung Jaeyoon (Jae Chong)'du. Bu sayede Kim Johan ile tanıştım ve ikimizde yurtdışından geldiğimiz için konuştuk.
M: James gerçekten çok girişkendir.
SY: Daha önce Amerika'dan buraya gelen birçok insanla irtibat halindedir.

S: Rock müzik ile nasıl tanıştınız?
SY: Bir band kurduğumuzda müzik için araştırıp dinlemeye başlamıştık ve o sıralarda hard rock'ı sevdim. Yirmilerimin başında çok fazla hard rock dinliyordum.
M: Şimdi de farklı değil, her şeyi dinliyoruz. Önceleri jazz ve blue'yu çok sık dinlemesem de şimdi seviyorum.
SY: Rock'ı sevmekten çok biz band olmayı seviyoruz.

S: Peki band neden sizin için bu kadar çekici?
SY: Öncelikle enstrumanlar. Ben her insanın duygularının, yaptıkları her müzikle ifade edebileceğini düşünüyorum. Her insanın kişiliği ve yartılışı temsil edilmiştir.
J: Bir insanın duyguları temsil edilmiştir ve ses gibi enstrümanlar da pek çok farklı yollarla ifade edebilirler. Tüm enstrümanlar birlikte çaldığında enerji üst üste inşa edilir ve patlayan bir cazibeye dönüşür. Konserlerde Big Bang gibi gruplar canlı band performansları sergiliyor. Canlı bandlerden gelen ses efektleri gerçekten inanılmaz.
M: Performans başladığında ve her şey bir araya geldiğinde sadece ve sadece ürperdiğini hissediyorsun.

S: İlk performe ettiğiniz şarkı hangisiydi?
M: Jars of Clay'dan Food'u çaldığımızı hatırlıyorum. Gençken, kilisede çok fazla Jars of Clay coverı yaptık ve aldığımız tepkiler çok iyiydi. Bundan sonra daha çok performans yapmak için izin istedik.

S: Farklı enstrümanlar çalıyorsunuz? Kendi enstrümanlarınızı özel kılan şey nedir?
M: Çok fazla oyun oynardım. Buna daha fazla dayanamayan bir hyung bana oyun konsolumu satıp başka bir hobi bulmamı söylemişti. Konsol satıldı ama aldığım para sahteydi. Daha sonra bu hyung bana kendi akustik gitarını verdi. İlk kez o zaman (gitar) çalmaya başladım.
SY: Ben kiliseden aldım ve orada çalmaya başladım. O zamanlar kendime ait bir baterim olursa havalı olacağını düşünmüştüm.
J: Altıncı sınıfta arkadaşlarımla bir bandde çalıyordum ve annem bana bir bas gitar aldı. Ailem beni desteklediği için çok duygulanmıştım.

S: Diğer üyeler vokal Moon'un sesi hakkında ne düşünüyorlar?
SY: Moon hyung'un band için eşsiz bir ses tonu var ve şarkı söylediğinde uyumsuz olan hiçbir şey olmuyor.
J: Çok özel, ilk duyduğunuzda "Oh bu Moon" diyebileceğiniz bir sesi var. Konuşurken sessiz bir ton kullanıyor ama şarkı söylerken sesi yükseliyor ve hem sert hem de tatlı bir tona dönüşüyor.
M: Ama bağırmakta o kadar iyi olduğumu sanmıyorum.
J: Daha önce Baskin Robbins'de çalışmıştım ve bağırma alıştırmaları yapmak için soğuk yerlere gidiyordum. Bu çok utanç vericiydi bu yüzden kimsenin duyamayacağı yerlere gidiyordum. (Gülüyor)

S: 50'lerinize geldiğinizde kendinizi nasıl hayal ediyorsunuz?
M: Daha önce 4 çocuk istediğimi söylememiş miydim? (Gülüyor) Birçok çocuk yetiştirebilirsem harika olurdu. Topluma iyi tarafımı göstermek istiyorum.
SY: O zamanlar geldiğinde farklı türde müzik yapıyor olabiliriz ya da yeni nesil sanatçılara yardım ederiz. Her şeyden önce hala gençmişim gibi yaşamak istiyorum.
J: 50'lerime geldiğimde beni temsil eden bir iz bırakabilmek isterim.

S: Royal Pirates'ın müziğini tek bir kelimeyle nasıl ifade edersiniz?
M: Melting Pot (* Farklı özelliklere sahip nesnelerin bir araya gelip bir birini etkilediği ortamlar)
SY: Üçümüz farklı müzik türlerini seviyoruz ve farklı zevklerimiz var ama tek bir yerde birleştik. Korece ifade edersem Budae jjigae. Top mermisi. Bir patlama yapmasını istiyorum.

S: 2014'de nasıl canlı performanslar yapmak istiyorsunuz?
SY: Gözümü bile kırpmaya vaktim olmayacak kadar canlı performans yapmak istiyorum.
M: Gerçekten çok yoğun! (Gülüyor) Bu yıl gerçekten daha çok şarkı yayınlamak ve farklı taraflarımızı göstermek istiyoruz. Yıl sonunda solo bir konser vermeyi amaçlıyoruz.
J: Daha çok performans yapabilirsek harika olur. Ayrıca turneye çıkmak ve olabildiğince çok hayranımızla tanışmak istiyorum.

*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com'a aittir! Blogdan çıkartılması kesinlikle yasaktır!*

Kaynak: 
FYRP
Çeviri: mcnbl, unDineee

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates