Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

9 Ocak 2016 Cumartesi

[M+ Röportajı] RP OLARAK YENİDEN DOĞAN ROYAL PİRATES VE YENİ BAŞLANGIÇLARI


Yakışıklı erkek bandi olarak bilinen Royal Pirates geri döndü. 1 yıl 4 ay sonra sadece Royal Pirates'ın müzik tarzı değil ismi dahi RP olarak değişti.

Son çıkan albümleri 3.3 basitçe üç üyesi olan band'in üçüncü albümü olarak tanımlansa da aynı zamanda bir üçgenin mükemmelliğini de temsil ediyor. 10'dan fazla besteledikleri şarkının ortasında hepsini bir kenara bırakıp yepyeni şarkılar ürettiler. Eski SOLID üyesi Jung Jaeyoon'un yapımcılığında RP yeniden doğdu.

"Ben Amerika'dayken bildiğim Koreli sanatçılar sadece SOLID ve Baby VOX'tu. Holding On to This Night”ın hayranıydım. Aziatix üyesi Eddie ile yakın arkadaştım ve onların stüdyosuna gittiğimde Jae ile tanışmıştım. İkimiz de Kaliforniya'da yaşadığımızdan kısa sürede yakın arkadaş olduk." (James)

Başta yapımcılığı tamamen Jae'e bırakmaktan ziyade,  Jae'in sadece RP ile bir iki şarkı üzerinde çalışması düşünülmüştü. Ama çıkan sonuçlar çok tatmin edici olunca sadece onlara yardım etmek ve yeni albüme yapımcı olmakla kalmadı, aynı zamanda RP'nin danışmanı da oldu. Bu albümün yapım süreci boyunca merkezde rock müzik olmak üzere RP'nin müziği elektronik çerçeveyi de içerisinde alacak şekilde değişti.

"Jae-hyung'un rock müzik anlayışının çok yüksek olduğu açık bir şey. Eski yapımcılarımız da iyilerdi ama hep onlar için rock müziğin farklı bir bakış açısında yer aldığını hissetmiştim. Jae-hyung bu tarzı çok iyi biliyor ve anlıyor, onun sayesinde ufkumuz genişledi." (Moon)

"Jung Jaeyoon hocamız zor zamanlardan geçerken bize pek çok tavsiye verdi. Şarkılar üzerinde çalışmaya başlamadan önce hayatımız hakkında konuştuk ve bize bu duygularımızı şarkılarımıza aktarmamızı tavsiye etti. Run Away, gerçeklerin zorluklarından kaçmak istememiz hakkında konuşurken ortaya çıkan bir şarkıdır." (EXSY)



Jung Jaeyoon ile karşılaştıktan sonra RP'nin müziğinin değiştiğini söyleyebilirsiniz, ama James'in beklenmeyen kazası band'in bir diğer dönüm noktasıydı. Band'in bass gitaristi olan James, Itaewon'da bir restorana girerken cam kapı üzerinde parçalandı ve sol bileği elinin kesilmesine neden olacak kadar kötü bir şekilde yaraladı. Ameliyat oldu ve her gün rehabilitasyon tedavisine devam ediyor. Ama çocukluğundan beri birlikte olduğu bass'ından ayrılmak zorunda kaldı. Bu yüzden James'in pozisyonu klavye olarak değişti.

"Kazayı duyduktan sonra doğruca hastaneye gittim ve büyük şok içerisindeydim. O anda doktorlar eli kesip kesmemeleri hakkında konuşuyorlardı ve modunu yükseltmek için James'e "O zaman bundan sonra sen de klavye çalarsın" dedim. Ama şimdi bu gerçek oldu. Kelimelerin gücü." (Moon)

"Ne zaman iyileşebileceğimi bilmiyordum bu yüzden üyelerime bensiz geri dönün dedim ama onlar beni bekleyebileceklerini söylediler. Onlara yapabileceğim herhangi bir şekilde yardımcı olmak istedim ve klavye çalmaya başladım. Gitar ile beste yapmaya alışıktım ama şimdi notaları kafamda kurup klavyeye yansıtıyorum. Nasıl göründüğü önemli değil, bizim ufkumuz genişledi. Gitardan vazgeçtikten sonra benim için yeni bir dünya açıldı." (James)

Kaza yüzünden James'in albümdeki favori şarkısı, gitar çalarak son kaydettiği 'Let U Go'. Bu band'i dağıtabilecek bir kaza olduğu için, RP'nin tüm travmaları bu albümdeki müziğin içerisinde eridi.

"Eskiden yaptığımız tüm şarkılar umut dolu ve parlayan şarkılardı. Bu albüm için, kaza hakkındaki tüm duygularımızı içtenlikle yansıttık. İçine zor dönemlerimizi ve üzüntülerimizi koyduk ve bu bizi daha özgür yaptı. Çıkış şarkısı "Run Away", zorlukların üstesinden gelmek için ihtiyaç duyduğumuz enerjiyi içeren bir şarkı. Umarım bu şarkıyı dinleyenlere geçer." (Moon)

Belki de hislerini albüme döktükleri için geri bildirim, geçmiş albümleriyle karşılaştırılma yapılarak büyük bir hızla onlara ulaştı. RP'nin küresel bir band olarak ulaştığı saha daha da genişledi. Tıpkı üyelerin çocukluklarını Amerika'da geçirdikleri zamanda, çıkışlarından önce youtube yıldızları olarak tanınmaları gibi, yeni albüm çok popüler bir hale geldi ve Singapur Itunes rock listesinde birinci sıraya oturdu. RP ve hayranları özellikle mutlu oldular çünkü üyeler sonunda bir band olarak gerçek rengimizi keşfettik demişlerdi.


"Kore'de bandler hakkında konuştuğunuzda insanlar sıklıkla büyük grupları ve bağımsız/indie grupları hatırlıyorlar ama biz ikisi de olmak istiyoruz. Şimdiye kadar bu yönümüzü dışarıya yansıtamadık. Önemli kanallarda albümümüzü tanıtsak da o band müziğini ve ruhunu korumak istiyoruz. (Moon)

"Ben karmaşık şarkıları seviyor ve öyle şarkılar yazıyordum ama şimdi karışık ve karmaşık şarkılardan ziyade insanların kolayca anlayacağı ve kabullenebileceği şarkılar hoşuma gidiyor. Tabii ki önemli kanallarda sergileyeceğimiz performansı düşünerek bu albümü yapmadık ama bence halkın dinleyip keyif alabileceği şarkılar olsun düşüncesi de vardı. (EXSY)

"Albüm henüz başladı. Sizlere göstereceğimiz hâlâ pek çok şey var. Kaza yüzünden hastanede olduğum için bu albümde sadece üç şarkıda katkıda bulunabildim. Daha fazla yardımcı olamadığım için çok sinirliydim. Ama her şey bittikten sonra dinlediğimde ortaya çıkan şeyden gurur duydum. Gelecekte sizlere pek çok şey sunmak istiyorum. Bu yüzden diliyorum ki en kısa sürede beste yapmaya geri dönebilirim. (James)

*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com.tr'ye aittir. Siteden yazı çıkarmak veya alıntı yapmak kesinlikle yasaktır!*

Source: MBN
Trans:setsailroyalpirates
Çeviri: mcnbl


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates