Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

9 Ocak 2016 Cumartesi

[Röportaj] NYLON KOREA, 2016 Ocak Sayısı - Ben… Senin için...


6 yıldır birlikteler ve birlikte müzik yapıyorlar.
Bu yüzden Royal Pirates birbirini herkesten daha iyi tanıyor. 
Bugün üyeler birbirlerine birkaç soru sordular.


James → EXSY

J: Son zamanlarda bateri çalan EXSY olarak, sahnedeki pozisyonun arkadan öne geldi. Nasıl hissediyorsun?
E: Öne gelmekten ziyade biraz yana kaydım diyebilirdin.
J. Bu değişiklikten memnun olmamış gibisin?
E: Haha, hiç de değil. Eskiden arka kısımda tek ben vardım ve biraz yalnızdım. Şimdi yan tarafta sizlerle kafa sallayabiliyorum ve göz teması kurabiliyorum, bu yüzden iletişim daha kolay olduğu için daha iyi.
J: Arkada oturduğun zamanlar Moon ve benim hakkımda ne düşünüyordun?
E: Senin kalabalığa enerji veriş tarzın çok etkileyiciydi ve Moon'un müzikle kendinden geçmesini görmek güzeldi.
J: Arka tarafımız daha mı etkileyiciydi?
E: Eğer arkadan görünüşünüz hakkında konuşuyorsak, poposu daha güzel olan biri var, o da Moon tabii ki! Haha
J: Eğer formatı sen değiştiriyor olsaydın hangi pozisyonu denemek isterdin?
E: Şu an senin MIDI enstrümanlarını denemek istiyorum. Kişisel olarak onları denemek istediğimden ve sen sahnede onları çalarken çok havalı gözüktüğün için onları çalmak isterdim.
J: Sanırım ilk tanıştığımızdan beri görünüşüm çok değişti, ama EXSY'e göre benim ilk izlenimim ne olmuştu?
E: Aladdin'e benziyordun. Boyun uzundu, saçların uzundu ve sakalın vardı. Kaliforniya'da yaşadığından dolayı mı tam bilmiyorum ama cildin şimdikinden daha esmerdi. Korece de çok iyi konuşamadığın için senin Amerikalı olduğunu düşünmüştüm.
J: Doğru. Aynen öyleydim (Gülüyor). O zamanlar bana söylemek istediğin ama söylemediğin bir şey var mıydı?
E: Şimdi birlikte yaşıyoruz. Ben çok uyuyorum ve geç kalkıyorum. Ama sen ilk uyanırsın ve çöpleri atmak için hep sen ayırırsın. Bunun için hem üzgün olduğumu hem de müteşekkir olduğumu söylemek isterim.
J: Yani bunları gelecekte de yüksek sesle söylemeyeceğin anlamına mı geliyor bu?
E: Gelecekte teşekkür edeceğim, hahaha.
J: Bende değiştirmek veya düzeltmek istediğin bir şey var mı?
E: Sen pek çok şeyde çok iyisin ama her zaman yetersiz olduğunu söylemek gibi bir huyun var, bu huyunu değiştirmek isterdim diyebilirim. Umarım biraz olsun kendine güvenin gelir. Bunu yapsan yeter.

EXSY → Moon

E: Vokal olduğun için, bateri çalan beni ve MIDI çalan James'i göremediğini düşünüyoruz?
M: Sizi göremiyorum ama hissedebiliyorum. Sahneden keyif alıp almadığınızı veya o anda çok stresli olup olmadığınızı anlayabiliyorum. Sanırım bunları çok uzun süredir birlikte sahne aldığımız için hissedebiliyorum.
E: Bizi hissettiğinde, bizim nasıl göründüğümüzü düşünüyorsun?
M: Her zaman arka taraftan sizden enerji taştığını hissediyorum. Sen sırtının veya boynunun bir sonraki gün acıyacağını düşünmeden çalıyorsun. Diğer yandan James her zaman çok düşünüyor. Ben de böyleyim ama o insanlar güzel vakit geçiriyor mu, performansın yönü nereye doğru gidiyor diye çok düşünüyor.
E: Kendi sahne performansın hakkında ne düşünüyorsun?
S: Ben çok sert iniş ve çıkışlara sahibim bu yüzden düşüncelerim bir kere çöktü mü depresif hissediyorum ama bazen kendime güvenim çok oluyor ve o zamanlar hareketlerim daha da büyük oluyor.
E: Pozisyonunu değiştirseydin neyi denemek isterdin?
M: Bateri çalmayı denemek isterdim.
E: İlk tanıştığımız anı hatırlıyor musun?
M: Evet, kilisedeydik, değil mi? O zamanlar çok soğuk ve sert bir mizacın vardı. Ben şimdiki olduğumdan daha utanmazdım. Bu yüzden bu kadar yakın olabileceğimizi tahmin edemezdim. Kesinlikle zıt kutuplardık, birlikte bu kadar zaman geçirmiş olmamız bile inanılmaz.
E:Yakın arkadaş olduğumuz için benim ne tarz bir insan olduğumu söylerdin?
M: Sen sadece sana yakın olanlara karşı bazı garip taraflarını göstermeye eğilimlisin. Bu yüzden eğlenceli bir arkadaşım olduğunu düşünüyorum. Bunları yayında yapsan, eminim ki büyük bir ün kazanırdın.
E: Bende değiştirmek veya düzeltmek istediğin bir şey var mı?
M: Çok iç çekiyorsun. Bunun hakkında endişelenmiyor musun?
E: Yaşamak çok zor, hahaha
M: Senin iç çekmeye bile vakit bulamayacağın kadar çok çalışalım! Birden suratın düştü. Hahaha
E: Birlikte olduğumuz süre boyunca pek çok şarkı söyledik ve dinledik. En unutamadığın şarkı hangisi?
M: Sanırım James'in metal tarzda yazdığı şarkıları seviyorum. Kişisel olarak da EXSY'nin 'First Love' şarkısını çok seviyorum. Bunu şimdi söylüyorum ama birisine karşı birşeyler hissettiğim de bu şarkı beni çok etkilemişti.


Moon → James

M: Bass gitardan MIDI'ye geçiş yaptığın için sanırım sahnede diğer üyeleri daha rahat görebiliyorsun? Ne dersin?
J: Haklısın, bass çalarken sadece enstürmana konsantre oluyordum ve izleyicilerle iletişim kurarken gerçekten sizlere çok bakamıyordum. Ama şimdi düzenleme bölümünde olduğumdan sizleri ve yüz ifadelerinizi biraz daha iyi görebiliyorum. 
M: Ne tarz ifadeler?
J: Moon, sen şarkı söylerken izleyenlere hitap etmeye çalışıyorsun ve dudaklarını ısırarak hafifçe göz kırpıyorsun. Bunu kaydetsem sen de görebilirsin, ama sahnede EXSY'nin baterisi gerçekten çok güçlü.
M: Bileğini incittiğin için MIDI çalmaya başladın, öğrenmesi zor muydu?
J: Korkunç derecede zordu.
M: Zor olan neydi?
J: Benim için yeni bir enstrüman olduğu için alışmak çok zaman aldı. Aynı müziği yapıyorum ama sanki tamamen başka bir dünyadaymışım gibi hissediyordum. 
M: Bass ve MIDI arasındaki farkın ne olduğunu düşünüyorsun?
J: Bass çalarken, düşüncelerimi ve hislerimi ellerim aracılığıyla özgürce ifade edebiliyordum. MIDI ile bu, her bir hareketi düşünmem ve kafamda bir resim çizmem gerektiği için daha zor oluyor. İlginç olan şey kafamdakini direk olarak ifade edebiliyorum. Keyifli.
M: Eski yayınlardaki performanslarımızı seyrettiğimizde sen yeni bir oluşuma doğru gelişmişsin gibi gözüküyor. Ben şarkı söylerken, sen yan tarafta ellerinle ve kafanla sert hareketler yapıyorsun.
J: Bunu geçmişteki acılarımın uçup gittiği anlamında içtenlikle yapıyorum. Haha. Açıkçası buna daha yeni başladım, sadece sahnedeyken yaptığım bir şey.
M: Seni metal band üyesi olduğun zamanlardaki gibi görebilir miyiz?
J: Evet, aynen öyle düşünebilirsiniz. Eskiden yaptığımızdan daha güçlü soundlar yapıyoruz. Bu yüzden o zamanlara geri döndüğümü düşünebilirsin.
M: Birlikte bu band'de yer alalı 6 yıl oldu. İlk tanıştığımız anı hatırlıyor musun?
J:Tabii ki, bass'ın gerçekten mükemmel bir cazibesi olduğunu hatırlıyorum. Seninle konuştuktan sonra yavaş yavaş daha kendime güvenerek konuşmaya ve garip bir şekilde güven duygusunu hissetmeye başlamıştım.
M: O zaman benim çekici yönlerimi bana anlat?
J: Ah...
M: Bu kadar çok düşünmen gerekecek kadar zor bir soru mu?
J: Haha. Senin hâlâ Amerika'da ilk tanıştığımız andaki gibi olmana bayılıyorum. Çok değişmedin. Sanırım bu yüzden böyle uzun zamandır birlikteyiz.



*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com.tr'ye aittir. Siteden yazı çıkarmak veya alıntı yapmak kesinlikle yasaktır!*

Çeviri: mcnbl





0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates