Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

5 Ocak 2016 Salı

[Röportaj] Band RP'yi Tekrar Ayağa Kaldırabilen Güç… Tutkulu Sadakat


Bu üçüncü buluşmamız. Ama uzun zaman geçmesine rağmen hâlâ aynı ölçüde yakışıklılar. Bir yıl üç ay sonra Royal Pirates'le buluşmak -hayır, artık band RP- yine onlar gibi sıcak ve yumuşacık bir his.

Uzun bir kayboluşun ardından daha olgun RP sessizliğini bozdu ve hatta zeki yorumlarla geri döndü.

"Biz aktif olmak istedik. (Ara verdiğimiz zamanın ortasında) Albümü tamamladık ama o albüm alabora oldu. Hayranlarımıza yeni müziğimizi dinletmemizi sağlayan pek çok şey oldu. Bence bu daha doyurucu bir albümle dönebilmek için bir şanstı. Zor zamanlar geçirmemize rağmen hepsinin üzerinden gelebildiğimiz ve tekrar tanıtımlar yapabildiğimiz için gerçekten çok mutluyum." (Moon Kim)

"Çok uzun sürdü. 10 yıl gibiydi. Buna rağmen geri dönebildiğimiz ve işimizi sergileyebildiğimiz için çok mutluyum ve gerçekten gururluyum, memnunum." (James Lee)

"Sanki daha yeni çıkış yapmışız gibi hissediyorum. Geçtiğimiz dönemde sanki sadece etrafta sürükleniyorduk ama şimdi yeni bir başlangıç gibi ve bu kez bir adım önde yürümeye başladık. Her zaman yapabileceğimiz şeyleri arıyoruz. Hem heyecan verici hem de gurur verici. Eskiden çok endişelerimiz vardı ama artık onlar geçti ve her günümüzün keyfini çıkarıyoruz." (EXSY)

Üyelerin aktif olmadıkları dönem hakkında konuşmalarından, bu dönem boyunca tanıtım yapmayı nasıl da özlediklerini gözlerinden okuyabiliyoruz. Belki de bu uzun ara nedeniyle şu andaki ve gelecekteki etkinlikleri onlar için daha değerli bir hale geldi.


Hem yurtiçi hem de yurdışındaki müzikal aktivitelerine odaklanmalarının ortasında bir kaza meydana geldi. James Lee Itaewon'da bir restorana girerken bir kapı üzerinde parçalandı ve sonuçta sol bileği çok kötü bir şekilde zarar gördü. Bu hasar iki sinirine büyük derecede zarar verdi. Büyük güçlükle kazayı anımsadığında bir süreliğine James sözcüklerin arasında kayboldu. Kendini toparlayınca konuşmaya başladı;

"Benim için gerçekten zordu. Ne kadar çok acı çektiğimi tahmin edebilirsiniz. Ama bundan da zor olan şey, fiziksel acıdan da ziyade zihinsel açıdan hissettiğim zorluk oldu. Elimi kıpırdatmak istedim ama kıpırtamıyordum. Hatta o zaman 'Öldüm mü?' diye kendi kendime düşündüm. Hastanenin Acil Servisi'ne getirildiğimde doktoraların elimi kesip kesmemek hakkında konuştuklarını duydum. Sonunda diğer hastaneleri de arayıp ikinci bir görüş aldılar ve hepsi kesilmesini tavsiye ettiler. Ama ameliyat olduğum hastanede birisi 'Hadi bir deneyelim' dedi. Ameliyat 6 saat sürdü. Hiç beklemediğim yerlerden çok yardım aldım. Hayranlarımın desteği benim için büyük bir güç oldu. (Bileğim) eskisinden daha iyi durumda. Normale dönmek istesem de büyük ihtimalle hiçbir zaman eskisi gibi olamayacak diyorlar. Her zaman acı vereceğini söylüyorlar. Gün içerisinde sık sık ağrıyor. Şimdiye kadar hiç yaşamadığım bir acı. Ama dayanmaya devam ediyorum ve hiç ağrı kesici almadan elimden gelenin en iyisini ortaya koymaya çalışıyorum." (James Lee)

O zaman hissettiği acıyı anlayabiliyoruz ve bu bizim de kalbimizi acıtıyor. James Lee her zaman çok kibar. Onlarla ilk tanıştığımız andan şimdiye kadar, bu çocuklar şimdiye kadar tanıdığım en centilmen insanlar. Belki de bu yüzden onlara karşı şimdiye dek hiç kimseye olmayan bir eğilimimiz var. Üç genç ve neşeli adamın acılarla boğuştuğunu düşündüğümüzde bizler de o acıyı hissediyoruz.

Her şeyden öre, James Lee'nin sorumlu olduğu enstrümanı 'bass gitarı' terketmekten başka çaresi yoktu. 13 yıldır bass gitar onun en yakın arkadaşıydı. Bunun ardından Moon Kim ona 'o zaman sen de artık klavye çalarsın' diye takılınca James de bunu yapmaya başladı.

"Sanırım en önemlisi pozitif olmak. Her şey senin ruhsal duruma bağlı. Bazen beni çok zorladığında tek başıma üstesinden gelmeye çalışmak yerine arkadaşlarıma ve aileme dönüyorum ve onlarla konuşmak beni pozitif düşünceye çekiyor. Klavye çalmaya başlayalı 2 ay olmamıştır. Şimdi bile öğrenmeye devam ediyorum. Klavye çok zaman alıyor ama bu sayede planları hatırlamama yardımcı oluyor. Biraz zor olsa da bence kendine ait bir cazibesi var çünkü onunla pek çok sound oluşturabiliyorum." (James Lee)


"Dürüst olmak gerekirse pek çok şey hakkında endişelendik ve çok fazla strese girdik. Ne yapabiliriz diye düşündüm. O zamanlar Sooyoon ve ben yeni albümümüzü hazırlıyorduk, hangi yolu takip edeceğimize karar vermeye çalışıyorduk. Yeteneklerimizi bir araya getirdik ve elimizden geleni ortaya koyduk. Bu yüzden sadece ikimiz olsak dahi provalara ve müzikler hazırlamaya devam etmeye karar verdik. Albüm böylece tamamlandı ve yapım sürecini ve bizlerin hikayelerini içerisine alınca sona erdi. Hikayelerimiz bu albümün bir parçası (Moon Kim)

James Lee'nin kişiliği merkezde pozitif bir kişi olması. Sanki onun yanındayken sizi mutlu edecek endorfin yayıyor gibi. Hiç şüphe yok ki onun bu pozitif bakış açısı yüzleştiği zorlukların üstesinden gelmeye çok yardımcı oldu.

Kaza sadece James için büyük bir şok değil, aynı zamanda en yakınları olan Moon Kim ve EXSY için de öyleydi. Zamanında tanıtım yapmayı engelleyecek bazı zorluklar olsa da, onlar kesinlikle James ile birlikte tanıtımlarını yapmak istediler. Kazaya rağmen güçlü arkadaşlık bağları onlara güç verdi ve tekrar birlikte ayakta durmalarını sağladı.

"Başta onlara bensiz devam edin dedim. Ne zaman geri dönebileceğimi bilmiyordum ve bu yüzden de ilk bunu söyledim. Ama üyelerim bana, beni bekleyeceklerini söylediler. Onun ardından sorumluluk duygusu hissettim." (James Lee)

Bu ölümcül kazanın hikayesi ve zor zamanlar RP'nin çıkış şarkısı 'Run Away'in klibinde gizlenmiş bir şekilde bulunuyor. Ek olarak klip diğer üyelerin de travmalarına dair gizli hikayeleri de içerdiği için daha da anlamlı. Tüm beklenmeyen bu olayların ortasında arkadaşlıkları güçlenerek büyümeye devam ediyor.

Kendimizi röportajın yarattığı bu karanlık atmosferden çıkarmak için daha güzel şeylere dönüyoruz. 'Run Away' çok popüler oldu ve Singapur Itunes Rock Listesi'nde Bon Jovi'nin bile önüne geçerek 1. sıraya oturdu. Bu haber çıkışlarından sonra Singapur'da tek başlarına herhangi bir sahne almayan RP için bir sürpriz oldu.


"Sosyal medya hesaplarındaki veya videolardaki yorumlara baktığımda pek çok kişinin Singapur'a gelip gelmeyeceğimizi sorduğunu görüyorum. O zaman Singapur'da ne kadar popüler olduğumuzu anladım. Bence orası gerçekten band müziğini seven bir ülke. Son zamanlarda Singapur'da herhangi bir kesin planımız olmamakla birlikte, hâlâ eşi benzeri görülmemiş planlarımız var. (gülüyor)" (Moon Kim)

Ünlerinin yükseldiklerini söylermişçesine bu tanıtım döneminin başından itibaren RP, Royal Pirates'ın kısaltılmış ismi olan RP'yi grup ismi olarak kullanmaya başlayarak yeni isimler kullanmaya tercih etti. Sadece grup adında değil SOLID üyesi Jung Jaeyoon'un yardımları sonucundan müziklerinde de değişim meydana geldi. Biraz daha arıtılmış ve özgür bir hale geldi. Şimdi baktığımızda pek çok şeyin değişmiş olduğunu görüyoruz.

"Grupta James'in pozisyonu değişti ve benim tanıtım ismim de değişti. Şarkı tarzlarımızı ve elektronik müzik aletleri kullanarak müziğimizin rengini değiştirdik. Yapımcı Jung ile çalışırken, daha da özgür bir şekilde çalışmamıza yardım etmiş gibi hissettim ve bateri de daha sert ritmler ile çalabilir oldum. Moon'un vokali daha da güçlendi, sound'umuz artık daha zengin. Çok değiştik. (gülüyor) Yapımcı Jung rock unsurlarımızı korumamız için elinden gelen yardımı yaptı ve özellikle sahnede performans sergileme tarzımızı bulmamıza yardımcı oldu. Bir sonraki albümde de onunla çalışmak istiyorum. Bizimle birlikte çok ortak yönü var. Eğer o olmasaydı gerçekten çok zor zamanlar geçirebilirdik. (EXSY)

Bir band'in sentezi en önemlisidir. Üyelerin birbirleriyle sağladıkları uyum, müziklerinin sound'unun nasıl olacağına etki eden en büyük faktördür. Bu yüzden RP üyelerinin arkadaşlıkları, bize bunun daha da anlamlı hale geldiğini gösterdi. James'in bass'ını kaybetmesinin aksine sarsılmadı ve hâlâ takımına eksiksiz bir şekilde katkı sağlıyor. Sağlam bir demirin mükemmel hale gelebilmek için pek çok süreçlerden geçmesi gerektiği gibi bu üç adam  pek çok zorluğun üstesinden gelerek şimdi oldukları gibi güçlü kişiler oldular. Umarız zor zamanları geçip gider ve 2016 RP'yi dört gözle beklediğimiz bir yıl olur.

"Büyük bir hit olabilmeyi umut ediyoruz. Albümler yayınlamayı ve hayranlarımızı bizimle tutabilmeyi başarabilirsek harika olur. Pek çok performans sergilemek istiyoruz ve bizden nefret etseniz de olur ama kendimizi tanıtabilmek için pek çok fırsatımız olmasını umut ediyoruz. Lütfen müziğimizi çokça dinleyin ve bizler için bekleyen tüm hayranlara teşekkür ederiz. Umarız hepiniz başarılı olursunuz! (James Lee, Moon Kim, EXSY)

*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures.blogspot.com.tr'ye aittir. Siteden yazı çıkarmak veya alıntı yapmak kesinlikle yasaktır!*

Çeviri: mcnbl


0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates