Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

16 Ocak 2016 Cumartesi

[Röportaj] RP (Royal Pirates), İlk Olarak Yurtdışında Tanınan Uluslararası Band


İlk olarak yurt dışında tanınan üç üyeli band Royal Pirates, bir buçuk yıl sonra RR adı altında geri döndü.

RP, eşsiz bir tarihe sahip bir band. İlk olarak Amerika'da Youtube'a yükledikleri videolar ile tanınan grup keşfedilmelerinin ardından 2013'de Kore'de çıkış yaptı. Ondan sonra 'Drawing The Line' ve 'Love Toxic' albümlerini yayınlayıp aktör Lee Min Ho ile bir tur bile düzenlediler. Band hem görsel olarak hem de müzik kalitesiyle hayran sayısını artırıyor.

Band'in aniden ismini ve sound'udeğiştirmesinin bir nedeni var. Geçtiğimiz yaz, üyelerden James bir kapıdan girerken bileğinin kesilme tehlikesinde olduğu bir kaza geçirdi. James bu kaza yüzünden on üç yıldır elinden düşürmediği bas gitarına veda etmek zorunda kaldı. Bu kaza diğer üyelerin de bir takım sorunlarla karşı karşıya gelmesine neden olsa da müziğe duydukları tutku ve güçlü arkadaşlık ilişkileri bu krizin üstesinden gelmelerine ve daha güçlü bir şekilde geri dönmelerine yardım etti.

Yeni albümleri 3.3, tüm bu sorunların üstesinden geldikleri ve daha da olgunlaştıkları anlamını taşıyor. "3.3", Bon Jovi, The Beatles gibi efsanevi sanatçıların yer aldığı Amerika iTunes Rock listesindeki 33 numaraya yükseldi. Sadece bu da değil, albüm tanıtımı yurtdışında da devam etti ve Singapur Rock listelerinde bir numara oldu.

Eski SOLID üyesi ve yapımcısı olan ve uluslar arası grup Aziatix'in yapımcılığını yapan Jae Chong da RP'nin 3.3 albümü için onlarla birlikte çalıştı aynı zamanda kliple ilgili yapım aşamasında da yardım etti. Çıkış parçası Run Away'in klibinde üyelerin fırtınalara ve tipilere karşı koyabildikleri ve sahnenin karanlık tarafında ayakta kalabildikleri görünüyor. Sadece bu da değil, EXSY'ın gözlerini kapaması, Moon'un bir bas gitar üzerine beyaz gül koyması ve James'in bas gitarı parçalaması gibi sahnelerde üyelerin bireysel hikayeleri de izleniyor.

Üyelere bu albümün tanıtımlarındaki hedeflerinin ne olduğunu sorduğumuzda hepsi tek bir cevap veriyor. "Müzikal olarak göstermek istediğim daha birçok şey var ve bu albümün tüm bunlar için sağlam bir temel hazırlamasını umuyoruz. Bu albüm kendimizle gurur duyduğumuz ve tatmin olduğumuz bir albüm oldu. Umarız birçok insan bunu dinleyebilir." Bu albüm onların güvendiği, sizleri hayal kırıklığına uğratmayacak birçok tarzda tür içeriyor.



Soru: Müzik tarzınız dramatik bir şekilde değişti. Bu süreci anlatır mısın lütfen?
Moon: Bir yıl dört aylık bir süreç boyunca aktif değildik ve bu süreç içinde bir albüm hazırlıklarını tamamlamıştık ama yepyeni bir tane daha hazırladık. Sadece James'in sakatlanmasından dolayı değil yapımcı Chong ile tanıştıktan sonra başlangıçtan beri tamamen farklı bir albüm hazırlamaya başlamıştık. James bas çalamaz hale gelince çok fazla elektronik ve MIDI sesleri ekledik. Yapımcı Cheong aynı zamanda rock tarzından çok iyi anlıyordu bu sayede ondan çok şey öğrenebildik ve bence daha olgun bir sound geliştirdik.

Soru: Band adında, üye isimlerinde ve profillerde ufak tefek değişiklikler var.
Moon Kim: Birçok insan Royal Pirates'ın söyleyişini zor bulduğu için biz de ilk harflerini alarak ismi sınırlandırdık şimdi RP'yiz. İsmimizi değiştirmek yerine onun kısa hali ile ismimizi hep hatırlayabilirsiniz. İsmin sonuna soyadımı da ekledik. Eskiden internette Moon (문) diye arama yapıldığında en üstte Door (Kapı) (문(門)) sonuçları çıkıyordu. (Gülüyor)

EXSY: Tanıtımlarda benim gerçek ismimi kullandık ama onu yeni bir başlangıcı temsil edecek şekilde kısalttım. "Eski" anlamı taşıyan "EX" takısını ekledim ve bunu ismimin baş harfleri ile birleştirdim böylece "EXSY" oldu.

James Lee: Profilimde boyum 188 olarak kısaltılmıştı ama şimdi 190'a çevirdik. Ah bunun biraz garip olduğunu düşünüyorum... (Gülüyor)

Soru: Yapımcı Jae Chong ile tanıştıktan sonra onun sizi nasıl etkilediğini söylersiniz?
Moon: Bir süredir popüler ve yaygın kategorilerde müzik yapıyorduk ama şimdi band'in özüne döndüğümüzü düşünüyorum. Albümümüzü insanları büyüleyebilecek performanslar sergileyeceğimiz eğlenceli bir sürü şarkı ile doldurduk. İstediğimiz soundları hiçbir tereddüt yaşamadan ekledik ve sonuçtan çok mutluyuz. Eskiden şarkılarımızın içeriği ne tür olmalı diye endişe duyardık ama şimdi farklı içerikler kendiliğinden geliyor.

EXSY: Düşüncelerimiz, hikayelerimiz, psikolojimiz şarkılarımızın içinde can buluyor. Jae-hyung ile çalışırken melodi üzerinde çalışmak ve gitarla müzik yapmanın yanında birbirimizle sohbet etmek için de vakit ayırdık. Bence bu zamanlar şarkılardan da hissediliyor. Tüm bunlarla birlikte içtenlikle "Bu bizim yapmak istediğimiz müzik" diye düşündüm.



Soru: Önceden ışıl ışıl ve hafif şarkılarınız vardı ama şimdi daha üzücü ve ağır havası olan şarkılarınız var. 
Moon: Önceden yayınladığımız şarkılar daha hafif görünse de içinde az da olsa üzücü duygular vardı. Bence bu sefer daha samimi olduk ve insanlar da bunu daha iyi hissedebildi.

EXSY: Hepimiz için zor olan bir kaza var ortada. Daha neşeli şarkılara ihtiyacımız olduğunu düşünmüştüm ama duyguları zorlamak yerine gerçek duyguları yansıtmak çok daha önemli.

Soru: Hayranların tepkisi nasıl?
James: Birçoğu beklediklerinden daha heyecan verici olduğunu söylüyor. Sahneye çıkmayalı uzun bir zaman olmuştu bu yüzden çok gergindim. Ama birkaç şarkıdan sonra bunun bizim performansımız olmasından ziyade sanki bir araya gelmemiz gibi bir şey gibi hissettiriyordu.

Moon: Performansımızdan sonra imza günü vardı ve hayranlar orada bu tarz RP'yi her zaman görmek istediklerini söylediler. Bunu duymak harikaydı. Elektro dans, retro dans, heavy rock gibi bir çok tarz ekledik bu yüzden dinleyecek çok şey var.

Soru: Şarkılar arasından hangisini tavsiye edersiniz?
James: Albümdeki birinci şarkımız Let U Go ve İkinci şarkımız Too Fast

EXSY: Dördüncü ve beşinci şarkılarımız Dangerous ve U&I

Moon: Altıncı şarkımız Without You. Hepsi aslında (Gülüyor) Şarkılarımızın hepsi çok güzel, çıkış parçasını seçmek bir ayımızı aldı. Herkesin her bir parçamızı dinlemesini istiyorum. Şarkılar yayınlandıktan sonra biraz pişman olduk ama ama şimdi yayınlanmasından sonra bile şarkıları dinliyor ve gurur duyacağımız noktalar buluyoruz. Mesela altıncı şarkıda gitar solosunu gerçekten seviyorum.



Soru: James bası bırakıp klavyeye döndü. Zor olmuş olmalı.
James: Zihinsel olarak beni zorladı. On üç yıldır bas çalıyordum ve bir kazanın bedeli elim oldu. Beste yapmak da şimdi daha zor. Bas üzerinden düşünüp onunla çalmaya alışmıştım ama şimdi her şeyi planlamak zorundayım bu yüzden daha çok zaman alıyor. Açık konuşmak gerekirse geçtiğimiz altı ay cehennem gibiydi. Hala çok zor ve şok hala geçmiş değil ama daha sıkı ve daha tutkuyla çalışmayı düşünüyorum. Çok şey öğrendim ve bir zamanlar çok yakın olduğum insanlardan ve bizimle promosyon yapan Enik hyung'dan çok fazla yardım aldım.

Soru: Hayranlarla sosyal medyada sürekli iletişim halindesiniz ama onlara söylemek istediğiniz bir şey var mı?
James: Bizi uzun zamandır bekliyorlar bu yüzden teşekkür etmek özür dilemek ve onları çok sevdiğimi söylemek istiyorum. Bu kadar uzun zaman beklemek ne kadar zor oldu? Gerçekten çok üzgünüm ama hepimizin bu zaman ihtiyacı vardı. Daha da olgunlaşmış müziğimizle bunu telafi edeceğiz. (A.N: Sadece sağlıklı olman bile bize yeterken beraberinde getirdiğin müzik bile beklememize yetti. Ne kadar uzun olursa olsun RP'yi beklemek zor değil özür dileme!)

Moon: Çok sosyal medya kullanan biri değilim. Uzun zaman hiç paylaşım yapmayıp sonra aynı gün içinde üç paylaşım yapıyorum. Hayranların yorumlarına  cevap vermek istiyorum ama her birine cevap vermek zorunda kaldığım için geri adım attım. Her birine düşüncelerimle cevap veriyorum.

EXSY: Yurt içindeki hayranlar zaten böyle ama yurt dışındaki hayranlarımız da sürekli ne zaman onların ülkelerine gideceğimizi soruyorlar. Gerçekten gitmek istiyorum ve bir şansımız olursa bunu değerlendirip çok çalışacağım.

Soru: Performans sergileyip birlikte yayınlara katılıyorsunuz. Bir band olarak müzik yayınlarına çıktığınızda pişmanlıklarınız olmuş olabilir.
Moon: Bu bir gerçek ki çalıyor gibi yapıyoruz. Eğer konserlerimize gelirseniz çok daha fazla eğlendiğimizi görebilirsiniz.

Soru: Peki Yoo Heeyeol'un Sketchbook programı hakkında ne düşünüyorsunuz?
EXSY: Eğer bizi çağırırsa kesinlikle bayılırız! (Gülüyor)

*Bu yazının tüm hakları turkishroyaltreasures@blogspot.com'a aittir. Blogdan yazı çıkarmak veya alıntı yapmak kesinlikle yasaktır!"

Kaynak: setsailroyalpirates
Çeviri: unDineeee

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates